نوشته شده توسط :

وقتی صحبت از استخر می شود، زیبایی آن تنها ملاک نیست. بلکه  کاربرد و عملکرد آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. استخر فایبرگلاس جایگزین بسیار مهم و مناسبی برای استخر بتنی می باشد.  فایبرگلاس در استخر یکی از روش های عایق کاری و آب بندی استخر است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است.

عایق کاری و آب بندی استخر و دیوار هر نوع سازه آبی بسیار مهم است. سازه های آبی مانند هر ساختمان دیگری از مصالح معمولی مانند بتن ساخته شده اند. اما این مصالح در مواجهه مداوم با آب و رطوبت از مقاومت پایینی برخوردار است. به عنوان یک قاعده، ما نمی توانیم از چنین سازه هایی برای ذخیره آب یا عبور آب بدون عایق استفاده کنیم. ورق فایبر گلاس یکی از بهترین مواد برای آب بندی سازه های آبی به خصوص استخرها می باشد.

رزین های مختلفی مانند وینیل استر، اپوکسی و پلی استر برای فایبرگلاس در استخر استفاده می شود. وینیل استرها در برابر خوردگی، اپوکسی ها در برابر دما و خوردگی و پلی استرها در برابر خوردگی مقاوم هستند. فایبرگلاس کامپوزیت های پلیمری هستند که از نفت و پشم شیشه ساخته می شوند. همچنین این ماده تا حد امکان از خراب شدن و پوسیدگی محفظه ها و مخازن جلوگیری می کند و از آسیب های احتمالی پس از آن جلوگیری می کند. ورق فایبرگلاس همچنین از رزین پلی استر، الیاف شیشه، رنگ و مواد دیگر تشکیل شده است.

مزایای فایبرگلاس در استخر

استخرها مزایای زیادی دارند اما استخر فایبرگلاس جدا از دیگر استخرها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. امروزه مانند گذشته دیگر استخرها ساده نیستند، بلکه نسبت به گذشته شیک تر و مقاوم تر هستند. علاوه بر این فایبرگلاس در استخر دارای مزایا و ویژگی های خاصی هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:     

    یکی از مزایای استفاده از فایبرگلاس در استخر  این است که آنها از داخل با دوام هستند. فایبرگلاس در استخر باکیفیت بالا می‌توانند تا زمانی که مراقبت خوبی از آنها داشته باشید، کار کنند. همچنین برخلاف اکثر استخرهای بتنی که سطحی ناهموار و متخلخل دارند، نیازی نیست زمان زیادی را برای متعادل کردن مواد شیمیایی و تمیز کردن دیوارها صرف کنید.

یکی دیگر از مزایای فایبرگلاس در استخر این است که به دلیل صیقلی بودن سطح بدنه، جلبک به دیواره ها نمی چسبد و مشکلی در استخر شما ایجاد نمی کند. استخرهای بتنی به دلیل ماهیت متخلخل و منافذ فراوان می توانند به سرعت به محل پرورش جلبک تبدیل شوند. به همین دلیل است که باید هر هفته تمام سطح استخر را با برس تمیز کنید.

فایبرگلاس در استخر هزینه نگهداری و بهره برداری پایینی دارند. خدمات اسید شویی، بازسازی، تعمیر، تعویض لایه وینیل که این نوع استخرها نیازی ندارند. آنها جایگزین مناسبی برای سایر پوشش ها هستند. چون استخر  شما نیازی به این موارد ندارد و به دلیل اینکه مجبور نیستید پمپ و فیلتر خود را مدت زیادی برای نظافت روشن کنید، در طول سال ها میلیون ها تومان صرفه جویی خواهید کرد!

عایق استخر با فایبرگلاس یک ماده آب بندی بادوام است. عمر مفید این ورق ها حتی از عمر مفید خود سازه نیز بیشتر است.

فایبرگلاس مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد. بنابراین ورق فایبرگلاس آب بند کمترین اثر شیمیایی را بر روی مواد عایق و حتی کمترین تاثیر را از حملات شیمیایی محیط دارد.

مواد فایبرگلاس ضد آب و ضد رطوبت است. الیاف شیشه و رزین پلیمری مورد استفاده در فایبرگلاس هر دو مواد ضد آب هستند.

فایبرگلاس عایق الکتریکی بسیار خوبی است و استفاده از آن برای دیواره استخرها در برابر عبور جریان الکتریکی محافظت می کند.

انبساط حرارتی فایبرگلاس ناچیز است. بنابراین ورق فایبرگلاس آب بند می تواند تنش دمایی را تحمل کند و بدون انقباض یا انبساط باعث ایجاد ترک در پوشش عایق دیواره های استخرها و سایر سازه های آبی نمی شود.

فایبرگلاس در استخر یکی از بهترین راه های آب بندی استخر می باشد. زیرا در تقویت مقاومت های کششی و فشاری و هر نوع فشار هیدرولیکی در سازه های آبی تاثیر مثبت دارد. از طرفی باعث تداوم عایق رطوبتی استخرها می شود و یکی از بهترین مواد برای پوشاندن کامل ترک های دیواره استخرها برای جلوگیری از هرگونه نشت آب می باشد. در عین حال، فایبرگلاس در استخر می توانند یک پیوند مولکولی قوی با انواع عایق رطوبتی استخر ایجاد کنند. در نتیجه پوششی مطمئن و دائمی هستند که تحت تنش دمایی باعث ایجاد ترک در عایق رطوبتی نمی شوند.

استفاده از فایبرگلاس در استخر باعث حجیم شدن لایه عایق رطوبتی نمی شود، بنابراین حجم کل استخر را کاهش نمی دهد. به این ترتیب که به صورت بسیار ساده، بسیار بادوام و کاملا موثر بر روی دیوار استخرها اجرا می شوند. برای انجام فایبرگلاس در استخر با امکانات کاملا تخصصی می توانید از خدمات اجرایی به همراه مشاوره کاملا تخصصی گروه خدمات فنی فایبرگلاس وحید جعفری استفاده نمایید.



:: برچسب‌ها: فایبرگلاس در استخر ,
:: بازدید از این مطلب : 4489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 بهمن 1401 | نظرات ()